Veelgestelde vragen
Over ons
Achter MySecondEar staat een sterk team van audiologen en vernieuwers die het hun missie hebben gemaakt om de hoortoestellenmarkt op te schudden en een blijvende positieve verandering teweeg te brengen. Wij geloven dat uitstekend horen voor iedereen toegankelijk moet zijn. We werken er elke dag aan om dit mogelijk te maken.
Onze medeoprichter en CEO Niklas Spichalsky draagt zelf al meer dan 20 jaar hoortoestellen en kent daarom de problemen bij de aanschaf van hoortoestellen maar al te goed.
Van een hoge mate van ondoorzichtigheid op de markt, tot een gebrek aan flexibiliteit, tot compleet overdreven prijzen.
Om al deze problemen tegen te gaan, richtte hij samen met Julian Stechert MySecondEar op. Met de hulp van hun team van akoestici, meester-akoestici en gehooradviseurs zijn de twee nu directeur van een van de snelst groeiende akoestici in Duitsland.
Ja! Het bedrijf is geregistreerd bij biha - de Federale Gilde van Hoorapparaten Akoestici - dat is de overkoepelende organisatie van de handel in hoorapparaten in Duitsland. Wie daar is geregistreerd, heeft niet alleen contracten met alle wettelijke ziekenfondsen in Duitsland, maar staat ook hoog aangeschreven bij de particuliere ziekenfondsen en de fabrikanten van hoortoestellen zelf. Als uw nieuwe audicien zijn wij er voor u als aanspreekpartner voor alle onderwerpen die te maken hebben met Het is mogelijk! Dit zijn de stappen die u samen met ons doorloopt: 1. U vraagt een offerte aan voor uw gewenste hoortoestel. 2. Uw persoonlijke audicien of hooradviseur neemt contact met u op om eventuele openstaande vragen te verduidelijken. U kunt ook rechtstreeks contact met ons opnemen op +49 30 3080 6040 (Duitsland), +43 720 816056 (Oostenrijk) of +41 43508 46 42 (Zwitserland). 3. U stuurt uw audicien of hooradviseur eerst per e-mail het huidige voorschrift van uw KNO-arts met een hoortest. 4. Als u de 'OK' geeft, maakt uw audicien of hooradviseur een individuele bestelling voor u aan en stuurt u de juiste bestellink per e-mail. 5. Nadat u alles heeft bekeken, kunt u de bestelling zelf in gang zetten of dit samen met uw hooradviseur doen. 6. Nu worden uw hoortoestellen klaargemaakt voor verzending. Op basis van uw gehoortest worden de toestellen vooraf ingesteld en per post naar u thuis gestuurd. 7. Na ontvangst van de hoortoestellen vindt de aanpassing op afstand plaats met uw persoonlijke contactpersoon van onze afdeling akoestiek. De procedure voor de aanpassing op afstand wordt u vooraf in detail meegedeeld. Zo ziet u dat online kopen op afstand bij MySecondEar allesbehalve ingewikkeld is en zelfs bijzonder handig! Als u uw hoortoestelaankoop wilt verrekenen met uw wettelijke zorgverzekering, is minimaal een afspraak voor acceptatie in een van onze speciaalzaken noodzakelijk. Het beste is om de eerste stap te zetten en een vrijblijvende aanvraag te doen! Wij horen graag van u! Alles wat u nodig heeft om de hoortoestellen in gebruik te nemen. Concreet gaat het om: Dit alles is gratis inbegrepen, d.w.z. reeds inbegrepen in de hoortoestelprijzen. Bovendien heeft u recht op zes jaar gratis aanpassingen! Heeft u interesse in een hoortoestel? Stuur ons dan nu een vrijblijvende aanvraag! Ja! Het hierboven beschreven proces is slechts één manier, we ontvangen u graag in een van onze gespecialiseerde winkels. U kunt ons vinden in Berlijn Schöneberg (Regensburger Str. 5, 10777 Berlijn), in Dortmund (Olpe 29, 44135 Dortmund) of in Hamburg (Überseeboulevard 2, 20457 Hamburg). Bel ons om een afspraak te maken op +49 30 3080 6040 (Duitsland), +43 720 816056 (Oostenrijk) of +41 43508 46 42 (Zwitserland) of schrijf ons een e-mail op hallo@mysecondear.de. Bij aankoop kunt u ook ter plaatse betalen met een kaart.
Procedure voor de aankoop van een hoortoestel
Prijzen en betaling
In het kort komt dat omdat MySecondEar efficiënt en digitaal gericht is.
In de hoortoestellenmarkt is al veel te lang niets veranderd. Een paar bedrijven domineren de markt en daarmee de prijzen. MySecondEar gaat dit tegen door zich te richten op eigentijdse, efficiënte oplossingen:
Geoptimaliseerde processen
Ons team heeft uitgebreide kennis en ervaring in de online klantenservice en natuurlijk in onze gespecialiseerde winkels. Wij passen uw hoortoestellen op afstand, flexibel en ongeacht de locatie aan.
Geen overpriced marketing
Onze reclame gebeurt voornamelijk op internet en online. Hierdoor kunnen we onze marketing gerichter inzetten en hebben we grote besparingen. Wij adverteren niet op tv of radio.
Geen dure merkambassadeurs
Wij willen u begeleiden naar een goed gehoor en hebben geen acteurs of presentatoren onder contract nodig. Deze dragen vaak zelf geen hoortoestellen en zijn duur.
Wij geven de enorme besparingen direct aan u door! Want als hoortoestelgebruiker en oprichter van MySecondEar is Niklas Spichalsky ervan overtuigd dat goed horen eindelijk betaalbaar moet zijn en niet langer een luxe!
Fiksuoto remonto mokesčio apibrėžimas ir taikymo sritis: Fiksuotas remonto mokestis - tai vienkartinė išmoka, kurią moka privalomojo sveikatos draudimo bendrovės už 6 metų trukmės paslaugą. Pagrindinių klausos aparatų (be papildomo jūsų mokėjimo) atveju šiuo laikotarpiu padengiamos visos remonto išlaidos. Vienodo dydžio remonto mokestis netaikomas aukštesnės kokybės klausos aparatams, kurie buvo įsigyti už papildomą mokestį. Visos papildomos remonto išlaidos, patirtos dėl aukštesnės kokybės klausos aparatų, bus nurodytos sąskaitoje faktūroje. Tai reiškia, kad naudojatės geriausiomis paslaugomis ir galite pasikliauti savo klausos aparatais!
Išlaidų padengimas aukštesnės kokybės klausos aparatams: Aukštesnės kokybės klausos aparatams, už kuriuos mokamas papildomas mokestis, sveikatos draudimo bendrovė padengia fiksuotą remonto išlaidų sumą per fiksuotą remonto mokestį. Papildomas išlaidas, ypač remonto išlaidas dėl geresnės įrangos ar eksploatacinių medžiagų pakeitimo, turi padengti pats apdraustasis.
Paslaugų ir rekomendacijų naujiems pirkiniams teikimas: Sveikatos draudimo bendrovių nustatyto dydžio paslaugų fiksuotasis įkainis, kuris svyruoja nuo 120 iki 154,70 EUR, taip pat apima priežiūros ir remonto darbus. Pasibaigus šešerių metų laikotarpiui, dažnai rekomenduojama įsigyti naują pirkinį, ypač jei remonto išlaidos viršija naujo pirkinio kainą. Reguliari techninė priežiūra ir priežiūra, taip pat konsultacijos su klausos akustikais remonto atveju yra labai svarbūs klausos aparato ilgaamžiškumui.
Mokėjimo galimybės ir apsauga
Jūsų patogumui siūlome įvairius mokėjimo būdus:
- "PayPal" (su pirkėjo apsauga)
- "Klarna"
- bankinis pavedimas
- "Amazon Pay"
- "Amazon Pay"
- kreditinė kortelė
Kaip asmuo, Vokietijoje apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu, mokate tik individualią priemoką. Mokėdami per "PayPal", naudojatės pirkėjo apsauga, kuri suteikia papildomo saugumo. Iškilus netikėtoms problemoms, galite tiesiogiai kreiptis į "PayPal" ir nerizikuoti.
Ziektekostenverzekering
Ja! Als geregistreerde akoestieker in biha, de federale gilde van audiciens, hebben wij contracten met alle Duitse, wettelijke ziektekostenverzekeraars. U betaalt dus alleen het verschil verminderd met de subsidie (uw eigen bijdrage) en wij zorgen voor de afhandeling met uw zorgverzekeraar.
Als u particulier verzekerd bent, dient u gewoon zelf de rekening in en krijgt u uw individuele subsidie terug.
Dat hangt onder andere af bij welke zorgverzekeraar u verzekerd bent. Om hier meer over te weten te komen, kunt u het beste direct contact opnemen met uw persoonlijke hooradviseur of ons bellen op +4143 5084 642 (Zwitserland) of +43 720 816 056 (Oostenrijk) of +4930 311 939 65 (Duitsland) als u nog geen contact met ons heeft gehad.
Verzending en retourneren
Wij verzenden hoortoestellen binnen Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en in het algemeen binnen Europa.
Voor verzending buiten Europa kunt u ons het beste bellen op +49 30 3080 6040 (Duitsland), +43 720 816056 (Oostenrijk), +41 43508 46 42 (Zwitserland) of ons schrijven op service@mysecondear.de.
Ook voor uw nieuwe hoortoestellen is de verzending gratis. Wij zorgen ook voor de douane. Voor onze klanten uit Zwitserland gelden dus ook de prijzen die op de website staan, geheel zonder verborgen kosten.
.Hoortoestellen worden binnen Europa gratis naar u verzonden. Hoortoestelaccessoires en batterijen worden ook gratis verzonden als de bestelwaarde minstens 49€ bedraagt (99€ buiten Duitsland en 149€ in Zwitserland). Onder een bestelwaarde van 49€ gelden verzendkosten van 4,90€ (9,90€ buiten Duitsland en 29,90€ buiten de EU).
Binnen de EU verzenden wij pakketten met onze verzendpartner DHL. Zodra ons pakket aan onze partner is overgedragen, ontvangt u van ons een verzendbevestiging per e-mail. In de e-mail vindt u uw zendingsnummer (ID) en een link waarmee u de bestelling kunt volgen.
.Recht van retour
Ja!
Tijdens normale testfasen ontvangt u testtoestellen van uw audicien. Deze testtoestellen zijn dus niet de uiteindelijke toestellen die u uiteindelijk koopt. Bij ons is het iets anders.
U ontvangt het definitieve apparaat rechtstreeks van ons, maar u heeft een 30 dagen feel good garantie. Dus als u binnen deze tijd merkt dat het apparaat niet bij u past of u zich bedenkt, kunt u kosteloos van de koop afzien en krijgt u het volledige aankoopbedrag terug.
Maar wij zijn ervan overtuigd dat u geen spijt zult krijgen van uw aankoop. Dat blijkt ook uit onze vele positieve klantenbeoordelingen. Bijvoorbeeld op TrustedShops.
Garantie en verzekering
Alle hoortoestellen van Oticon, Starkey, ReSound en Phonak worden geleverd met vijf jaar garantie op het toestel en de batterij. Alle andere fabrikanten bieden twee jaar garantie.
Accessoires hebben één jaar garantie en reserveonderdelen zoals ex-oorstukjes hebben zes maanden garantie.
Onze hoortoestellen zijn gedekt tegen materiaal- en fabricagefouten vanaf het moment van levering. Houd er rekening mee dat schade veroorzaakt door onjuist gebruik of reparaties door onbevoegden niet onder de garantie valt.
Zijn onze hoortoestellen verzekerd tegen verlies, diefstal, diefstal of beschadiging?
Ja, wij bieden ook een verzekeringsoptie voor uw hoortoestellen. Wij werken samen met onze partner Alteos, die deel uitmaakt van de AXA Group. Daar kunt u een verzekering afsluiten voor uw hoortoestellen om uzelf te beschermen tegen verlies, diefstal en meer. Ga voor meer informatie en om een verzekering af te sluiten naar Alteos Hörgeräte Versicherung.
Garanties / verzekering
Alle hoortoestellen hebben standaard twee jaar garantie.
De uitzonderingen hierop zijn Phonak (sinds 01.01. 2022), Oticon (sinds 06.04.2022), Starkey (sinds 01.05.2022) en ReSound (sinds 01.06.2022). Hier hebben alle apparaten vijf jaar garantie op het apparaat zelf en ook vijf jaar garantie op de bij de prijs inbegrepen oplaadbare batterij.
Occessoires hebben een vaste garantie van één jaar.
Verwisselbare onderdelen (bijv. ex-hoorapparaten) hebben zes maanden garantie.
Ja. Voor een eenmalig bedrag van € 99 per oor kunt u de garantie verlengen tot vier jaar. Bij sommige fabrikanten is de standaardgarantie al vijf jaar. Hierover vindt u hierboven meer informatie.
De aangeboden hoortoestellen hebben een garantie op materiaal en vakmanschap vanaf het moment van levering. Deze garantie dekt defecten in vakmanschap en materialen van het hoortoestel zelf, maar niet van accessoires zoals batterijen, slangetjes, luidsprekers, oorstukjes, cerumenbeschermers, etc.... Problemen veroorzaakt door verkeerd gebruik, onjuiste behandeling of reparaties door onbevoegde personen vallen niet onder de garantie of kunnen leiden tot het verlies ervan.
.Reparaties
Als er een garantieclaim ontstaat, zorgen wij daar uiteraard kosteloos voor. Wij sturen u gratis een vervangend apparaat.
2 U ontvangt van ons een verzendlabel voor de verzending van uw te repareren apparaat, uiteraard gratis.
3. wij zorgen voor de afhandeling en de reparatie.
4. wij vervangen het apparaat.
Ook na de garantie zijn wij altijd beschikbaar voor reparaties als uw akoestiek.
Als u de reparatie via een van onze speciaalzaken moet afhandelen, zijn de stappen als volgt:
1. U maakt een afspraak met ons om uw hoortoestellen te laten repareren.
2. Als we de reparatie niet direct in de speciaalzaak kunnen uitvoeren, krijgt u van ons een leentoestel terwijl uw hoortoestel wordt gerepareerd.
3. Wij zorgen voor de verwerking en de reparatie.
4. Er wordt een nieuwe vervanging uitgevoerd.
.Als de garantieperiode van twee of vier jaar voorbij is, betaalt u per hoortoestel de volgende prijzen voor eventuele noodzakelijke reparaties:
Vervanging van de batterij = 49,00€
Kleine reparaties = 59,00€
Grote reparaties = 149,00€
Kleine reparaties hebben voornamelijk betrekking op optische defecten. Grote reparaties daarentegen zijn nodig bij technisch complexe defecten. Een voorbeeld hiervan is een defecte processor
.Džiaugiamės galėdami pasveikinti jus vienoje iš mūsų specializuotų parduotuvių! Užsirašyti į susitikimą galite lengvai el. paštu hallo@mysecondear.de arba telefonu 030 31193965.
Heeft u nog andere vragen?
Als we uw onbeantwoorde vragen nog niet hebben beantwoord, bel of mail ons dan gerust.